overzicht 2017 vooruitblik 2018

zoals zovele mensen op het einde van het jaar maken we een overzicht van het voorbije jaar en kijken we vooruit naar het komende jaar

ik zal beginnen met de hypotheek , de belangrijkste zaak op deze blog ..

mijn doel dit jaar was om 8800 euro af te lossen omdat dit zo goed ging heb ik het doel wat hoger gelegd naar 11000 dit is juist 1/8 van de oorspronkelijke hypotheek

dit doel heb ik met een extra aflossing in de maand december (640) weten te halen ik kom uit op een totale aflossing van 11589.96 waarvan 7890 extra aflossingen (daardoor heb ik gekozen om in dec 640 extra af te lossen :))

hierdoor zijn de hypotheek lasten mooi gedaald van 438.32 naar 379.91 in januari

voor het jaar 2018 zou ik dit toch graag overtreffen en zou ik in totaal 12000 euro willen aflossen dat komt neer op 1000 per maand , dit is slecht ietsje meer dan dit jaar

voor het spaargedeelte had ik verschillende doelen dit ik ook paar keer heb aangepast , al doel had ik om 4000 euro op de spaarrekeningen te hebben staan , dit is door mijn eigen keuze net niet gelukt het is 3950 geworden , deels omdat het plaatsen van nieuwe ramen en deuren duurder is uitgevallen dan geplant , ook de gezondheid van mijn moeder heeft veel te lijden gehad en de facturen moesten ook betaald worden

voor het jaar 2018 zou ik graag 7500 op de spaarrekeningen hebben staat maar dat kan afhangen van de rente die je nog (maar) krijgt op de spaarrekeningen

voor het pensioensparen had ik een doel van 940 (het maximale waar je belastingkorting op kunt krijgen )
voor het jaar 2018 veranderen de regels waardoor je tot 1200 mag inbrengen in de belastingen , deze ga ik zo snel mogelijk  als de banken hun systemen hebben aangepast en het mogelijk is om 1200 euro  te storten

voor de blog zelf zou ik graag terug wat meer schrijven en de pagina's sneller aanpassen

ik zou nog wel nog moeten zoeken naar een goed evenwicht in mijn activiteiten omdat ik promotie heb gemaakt op het werk waardoor ik andere uren gekregen heb ,samen met meer loon en meer verantwoordelijkheid ...

2018 mag eraankomen ,maar eerste nog genieten van de laatste uren in 2017

ik wens daarom iedere lezer (en niet lezer) een gelukkig en vooral gezond 2018


Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021