overzicht 2016

nu het jaar bijna gedaan is het eens tijd om een overzicht van 2016 te plaatsen

we beginnen met de rede waarom ik deze blog heb , namelijk de hypotheek

de hypotheek en de lange weg van de herfinanciering 
hier is heel wat gebeurt
zo heb ik voor de 2 de keer een herfinanciering aangevraagd en zoal sommige van jullie weten
ging dit niet zonder slag of stoot
zo ging de eerste mail i.v.m. herfinanciering op 15 maart naar de bank
op vrijdag 5 april mocht ik eens langsgaan bij de bank
de 15de ging ik de papieren tekenen
met de belofte dat de herfinanciering in mei zou geregeld zijn
na nog niets gehoord te hebben stuurde ik de makelaar (waar mijn schuld/saldo verzekering zit)
 een mailtje waar mijn papier bleef die ik nodig had , hij had die naar
de bank zelf gestuurd (en niet naar mij zoals afgesproken) dit gebeurde al op 22 april (het was nu 12 juni) dan de bank gecontacteerd en er bleek een fout te staan op het document maar zou binnen
14 dagen in orde zijn
en op 2 juli was de hypotheek weer zoals deze moest zijn ..

ook heb ik enkele extra aflossingen gedaan

januari 450 euro
juli 3000 euro
september 500
eind september nog eens 600
en december nog eens 600

door dit alles daalde de hypotheek van
69769.79 naar 60981.33

zo was het doel om 8000 euro af te lossen op de hypotheek gehaald

ik had ook doelen voor de 3 spaarrekeningen en 1 pensioenspaarrekening 

de aflosrekening moest naar 950 euro , deze is gehaald met 11110 euro (ik heb de 10000 euro die vrijgekomen is van mijn staatsbon er ook opgezet, maar tel ik niet mee in de doelen )

de bufferrekening staat op 2600 het doel was 2500

de spaarrekening staat op 1100 het doel was 1000
de pensioenrekening daar is het maximum van 940 euro gestort


maar dit jaar had ook tegenvallers :

zo viel in januari mijn gsm in het water deze was niet meer te herstellen dus gebruik ik nu een gsm die 7 jaar oud is

mijn moeder lag in het ziekenhuis en omdat ze het niet te breed heeft betaal ik de ziekenhuis facturen , hierdoor moest ik beslissen om geen nieuwe ramen en deuren te laten steken , hopelijk in 2017 ?

ook her crowdfunding project waar ik 1000 euro ingestopt heb is gestopt waardoor ik een kleine 780 euro verlies heb en dit onderdeel dus van de site verdwijnt , misschien zie ik nog wel iets passeren maar voorlopig heeft de hypotheek de prioriteit

maar het jaar was goed 
maar al bij al was dit een goed jaar ik heb alle doelen redelijk gemakkelijk gehaald ,
ook enkele aankoopjes kunnen doen zoals nieuwe rekjes (voor de pellets)
ook heb ik voordelig pellets kunnen kopen en lampen voor living gang en keuken ,
ook ben ik niet echt ziek geweest
dus in 2017 mag het meer van dit goede nieuws zijn :)

Reacties

  1. Lastig allemaal. Tja, een moeder is belangrijker dan een huis, gelijk heb je. Fijn dat de hypotheek lager is. Ga zo door,

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021