extra aflossingen :twijfels en overzicht 2015

laat me eerst beginnen met een overzicht van mijn aflossingen tot nu toe

sinds in in dec 2013 mijn eerste extra aflossing heb gedaan
heb ik in totaal al zo'n 8765 euro extra afgelost op mijn hypotheek

in 2013 was dit 750
in 2014 was dit 4050 (750+700+1650+950)
ook heb ik een herfinanciering aangegaan dit koste me 1175.83

dit jaar had ik de doelstelling om 2000 euro extra af te lossen ,omdat ik nog kosten had voor de verbouwing dit ik nog dit jaar wou doen , samen met de verhuis en andere zaken , maar des ondanks heb ik toch meer kunnen aflossen

namelijk  3965

hierdoor komt de totale extra aflossing op 8765 te liggen
de nog openstaande schuld is nu net iets meer dan 71004 (was 88000)


door deze cijfers te zien en met mijn 13de maand (die ik nog moet krijgen) die toch ongeveer 1700 euro is , ben ik gaan twijfelen om nog eens een extra inspanning te doen om toch nog eens 1235 af te lossen

dit zou de schuld onder de 70000 brengen (mooi streefcijfer)
en de extra aflossingen op 10000 , was ik in het begin nooit gedacht heb dit zo snel mogelijk zou zijn

de totale besparing op de maandlasten vergeleken met het originele bedrag van (467.81) zou bijna 60 euro zijn

maar mede door de feestdagen heb ik nog maar enkele dagen om deze knoop door te hakken

wat denken jullie ?

Reacties

  1. lekker aflossen en genieten van een lagere schuld! makkelijker gezegd dan gedaan ;) weet niet of er verder nog spaarpotjes zijn die gevuld moeten worden om bepaalde doelen te halen enz ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de doelen voor 2015 zijn allemaal gehaald echt moeten is er niet bij
      ik heb een buffer van +-13000 (waarvan 10.000 op een effectenrekening ,(staatsbons)
      ik kan het bedrag ook sparen om de buffer groter te maken ,maar met de rente's (als je dat nog zo mag noemen) van tegenwoordig brengt het toch niets op ....

      Verwijderen
  2. Als je je potjes op orde hebt zou ik zeggen aflossen. De trots die je dan voelt is erg groot. Onder de 70.000 en al 10.000 euro afgelost. Super hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je je potjes op orde hebt zou ik zeggen aflossen. De trots die je dan voelt is erg groot. Onder de 70.000 en al 10.000 euro afgelost. Super hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021