2015/2016

omdat het een gewoonte is geworden maken we doelen voor het komende jaar en kijken we hoe het met de doelen van 2015 is gegaan

wat waren de doelen (zie origineel bericht hier)

hypotheek:

  • 2015
de bedoeling was dat ik 2000 euro extra zou aflossen ,
dit heb ik ruimschoots gehaald namelijk 5200 euro , het totaal dat ik extra afgelost heb komt op het mooie bedrag van 10.000 euro ,wat ik heel erg goed vind

  • 2016
 voor 2016 wil ik me als doel stellen om in totaal aan aflossingen op 8000 brengen ,dit zijn dan zowel de verplichte aflossingen als de extra aflossingen , dit is iets meer dan vorig jaar ,in 2015 kwam de aflossingen en de extra aflossingen uit op 7980.21

spaarrekening

  • 2015
ik had voor het eerst doelen gemaakt voor mijn 3 spaarrekeningen (klinkt of ik zoveel geld heb ...)

- de aflosrekening : doel was 450 euro is ruim gehaald door de vele onderzoeken doe ik hierop laat uitbetalen hier staat nu 637.5 euro op

- de bufferrekening : wou ik van 850 naar 2050 brengen (gemiddeld 100 per maand toevoegen) het bedrag is gehaald dankzij mijn staadsbonnen die nog eens 335 euro hadden opgebracht

- de spaarrekening: hier was geen echt doel , graag had ik 2500 overgehouden , dit is niet gelukt vooral omdat ik de voorkeur heb gegeven aan extra aflossen vooral omdat de rente heel erg laag staat .. hier staat 400 euro op

  • 2016
- de aflosrekening: deze zou ik graag naar 800 brengen (dit moet tegen het einde van 2016 gelijk zijn aan 2 maand aflossingen)

- de bufferrekening : deze wil ik naar 2500 euro brengen , niet erg ambitieus maar zeker doenbaar ,vooral omdat aflossen belangrijker is

- de spaarrekening : deze wil ik wel wat ophogen naar ongeveer 1000 euro

-(new) pensioensparen: dit doe ik al lang , alleen wil ik dit jaar er zo snel mogelijk werk van maken dat dit niet te lang in mijn "algemene kosten" staat  , doel is 940 (max aan aftrek bij belastingen (+3% die jammergenoeg kosten zijn)

crowdfunding:
  • 2015
hier valt op enkel op te zeggen dat ik geen nieuwe acties gevonden heb die mijn vertrouwen wegdragen

het project dat ik gesteund heb ivm de waterputten loopt erg wispelturig wat de afbetalingen betreft waardoor ik het resterende bedrag als 'verlies' neem en er dus niet meer op reken

  • 2016
hier heb ik geen doelen meer ,ik heb geen plannen om projecten te steunen

blog
  • 2015/2016
doel was om minstens 1 maal per maand de standen van de hypotheek en spaarrekeningen mee te delen , dit is ruimschoots gelukt , voor 2016 heb ik de zelfde "doelen"  

dit was een klein overzichtje van 2015 en een voorzichtege vooruitzicht naar het financiele 2016

ik wens iedereen prettige eindejaarsfeesten en een spetterend 2016

Reacties

  1. Mooie doelen om na te streven in het komende jaar! Succes, en wij zullen je blog volgen om te kijken hoe het je vergaat.
    BespaarBalans / www.bespaarbalans.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021