tegenvaller - aanpassing extra aflossing

gisteren heb ik een brief gekregen van het waterbedrijf met de eindafrekening, nu wist ik wel dat ik zou moeten bijbetalen omdat het verbruik laag geschat was , ik had op zo'n 100 - 150 euro gerekend maar dit kwam nog niet eens in de buurt het bedrag was namelijk 252.56 euro bij te betalen en dit binnen de 14 dagen
ik heb gelukkig altijd wel een bedragje op de rekening staan ,maar ik kan begrijpen dat dit voor veel mensen niet het geval is en ze tenminste 1maand tijd zouden mogen geven om de factuur te betalen zoals ze ook doen bij de voorschotfacturen

deze voorschotfacturen zijn ook aangepast en ik zal nu 90 euro per 3maand moeten betalen ,dit zal nu wel iets aan de hoge kant zijn maar liever dit dan bij te betalen na een jaar ,jammer is wel dat je op geen enkele manier u tussentijdse facturen kunt aanpassen (anders had ik dit al gedaan en was het bedrag dus lager geweest)

door deze extra kost moet ik het bedrag dat ik wou aflossen in december aanpassen naar 900 was toch 100 minder is dan voorzien , alleen als de belastingteruggaaf nog volgende week gebeurd ga ik proberen de aflossing nog aan te vragen voor deze maand , al vrees ik ervoor

Reacties

  1. Wat een hoog bedrag zeg 90 euro per 3 maanden! Wij als gezin met 4 betalen 23 euro per maand en krijgen eind van het jaar meestal een bedrag terug tussen de 20 en 40 euro. Wat is jou verbruik dan geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vind ik ook , mijn verbruik was 41m³ wat toch niet zo overdreven veel is , al bestaat meer dan 50% uit taxen en btw ..

      Verwijderen
  2. In België betaalt men veel voor water had ik al begrepen.
    Is het een idee een grijswatersysteem aan te leggen, vooral gericht op toilet en eventueel wassen? Zou je zoveel mee kunnen besparen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021