april , druk druk druk

zo de nieuwe maand is begonnen en er waren al direct dure uitgaven die te maken hebben met de verhuis

namelijk de verkeersborden en vergunningen die nodig zijn om te kunnen parkeren hebben mij in totaal al 148.50 euro gekost ...

het was een druk dagje vandaag , zo ben ik naar de 2 technische diensten geweest van de gemeente's
zo ben ik eerst naar de nieuwe gemeente geweest en daar heb ik voor de borden enz 65 euro moeten betalen (ze komen ze brengen omdat ik geen auto heb)
terwijl ik toch in het gemeentehuis rondliep heb ik gevraagd of ik al mijn adres mocht laten wijzigen , dit kon , nu 5(!) weken wachten op de wijkagent en een week erna terug naar het gemeentehuis met mijn eid (elektronische identiteitskaart )
ook heb ik info gevraagd over de brief die ik kreeg ivm de verplichte ontkoppeling van de rioleringen , ze bellen mij nog om een afspraak te maken voor een plaatsbezoek
met alle papieren op zak ging in naar de volgende dienst ,wat verder op in de stad
zo wou ik bij het ziekenfonds ook al mijn nieuw adres doorgeven , maar dit blijkt automatisch te gebeuren (die info mogen ze dan wel eens op de website zetten)

doordat de afspraken in de nieuwe gemeente sneller verlopen waren dan ik geplant had (in totaal minder dan 45 minuten) heb ik besloten alles in de oude gemeente ook te regelen , dit waren enkel de verkeersborden , al viel ik bijna achterover van de prijs 83.50 euro waarvan 72 voor het brengen en ophalen van de borden ,ik was verschoten omdat op de website stond , "brengen en afhalen =36 euro)
die 36 bleek per traject te zijn en zonder de prijs van de borden zelf namelijk 11.50 , maar ik heb geen keuze , dus heb ik dit betaalt ,opmerkelijk is wel dat ik in de nieuwe gemeente een vergunning nodig heb en de oude niet , al die verschillen in zo'n klein land ...

maar wat de snelheid van de dienst betreft ben ik wel tevreden , zo had ik tijd over om naar de bank te gaan en geld te gaan halen voor de frigo te betalen die ze komen leveren nu dinsdag
terwijl ik daar was vroeg ik o ik mijn adres kon wijzigen , maar dit kon niet zonder dat de eid was aangepast
naast de kost van de frigo komen nog kosten voor verhuiswagen , stievie (mijn tv abonnement) instalatie van internet en het aanvullen van de voorraden , ik heb namelijk niets van eten in huis ook de facturen lopen al op , dus deze maand zal ik niet sparen ,integendeel ik heb al 700 euro verplaatst naar de zichtrekening , voor de kost van de frigo en verkeersborden op te vangen


nu ga ik deze namiddag de grote meubelen demonteren en deels klaarzetten voor de verhuis
morgen in het nieuwe huisje verder opkuisen

voor de rest heb ik alle gegevens op deze site aangepast , hypotheek-stand ,spaarstanden , vaste lasten (zo heb ik mijn voorschot van energie opgetrokken van 20 naar 50 omdat het verbruik vanaf nu hoger zal liggen en ik wil geen te al te grote eindafrekeningen )

tot daar deze update van de maand april ....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021