herfinanciering : geslaagd

eindelijk is de herfinanciering een feit ...

de nieuwe hypotheek duurt nog maar 20 jaar /240 maand
dat is 29 maand minder lang dan de vorige hypotheek

door deze herziening is ook het maandbedrag gedaald

het maandbedrag was 441.02 en is nu 435.89
opvallend hierbij is dat ik nu per maand meer kapitaal dan rente betaal

de bank heeft de herfinanciering toch gestart op 1 januari ,ze hebben het oude bedrag(441.02) terug gestort en het nieuwe eraf gehaald , ik ben blij dat dit na heel wat rompslomp toch rond is
(zie dit blogje) alleen moet er nu nog 1 papiertje naar de verzekeraar maar dit is een kleintje


de totale kosten voor deze herfinanciering is 1173.38
deze bestaat uit 2 delen
het eerste deel is de dossierkosten deze bedraagt 350 euro
het 2de deel is de wederbeleggingsvergoeding die gelijk is aan 3 maand intrest op het kapitaal en deze is in totaal 823.38

door de rente die ik nu maandelijks bespaar heb ik de kosten er binnen de 14 maand uit erna is er enkel winst namelijk 15416.29 minder rente dan de originele

samen met de afbetaling in januari daalt de schuld naar 77516.26
de maandlasten dalen ook met 5.13 dat brengt het totaal op 31.92 minder per maand dan toen de lening begon , daar ben ik best wel trots op ..

mijn hypotheek is aangepast

Reacties

  1. Geweldig! Wat een heerlijk gevoel moet dit geven1

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad heeft een geweldig gevoel , zo kan ik ook eens profiteren van de lagere rente's

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021