vooruitblik-doelen 2015

wat staat er mij in 2015 te wachten , wist ik het maar het zou heel erg  gemakkelijk zijn
al zijn er wel enkele dingen die ik wel weet

zo ga ik in april 2015 verhuizen naar mijn huisje en ga ik dan met de trein naar het werk
ook zijn er nog verschillende grote en minder grote werken aan het huis die moeten gebeuren

het gaat nog een druk jaar worden waar ik ook volgende doelstellingen wil bereiken

extra aflossen op de hypotheek 

hier wil ik een realistisch doel stellen , aangezien er nog wel geld moet overblijven voor de werken aan mijn huis en het kopen van allerlei kleine spullen die je toch nodig hebt als je alleen gaat wonen

in 2013 heb ik 750 euro afgelost
in 2014 heb ik maar liefst 4050 euro afgelost
in 2015 hoop ik toch minimaal 2000 extra af te lossen ,dit is inderdaad minder dan 2014 maar toch beter dan niets

doelstellingen voor de spaarrekeningen 

voor het eerst (ik had wel een doel maar nooit echt een bedrag) wil ik een bepaald doel stellen voor 2 van de 3 spaarrekeningen

voor de aflosrekening (waar momenteel 195 euro opstaat)wil ik aanvullen tot 450 euro hierdoor kan ik de laatste afbetaling van mijn lening doen dat wil zeggen dat ik 21.25 euro per maand wil storen

voor de bufferrekening (waar momenteel 850 euro opstaat ) wil ik aanvullen tot 2050 dit wil zeggen dat ik 100 euro per maand op die rekening wil storten

voor de spaarrekening heb ik geen echt doel dit jaar ik hoop ongeveer op 2500 euro te blijven

crowdfunding:

aangezien de spaar en andere soorten rekeningen weinig tot niets opbrengen maar vooral omdat ik projecten waarin ik geloof wil steunen wil ik in 2015 hierin meer doen dit jaar heb ik een eerste lening gegeven van 1000 euro aan een project voor regen en grondwater putten
hierbij ga ik op de site een nieuw menu voor openen voor de voortgang van de projecten (versta terugbetalingen)

blog

hier wil ik minstens 1 keer per maand een update geven van mijn voortgang op spaarrekeningen en de standen van de hypotheek
en af en toe een berichtje over het nieuws ivm met financiën

andere doelstellingen

in 2015 wil ik ook dingen minder lang uitstellen ,taakjes,werkjes die minder dan 10 min duren wil ik nu direct doen ipv ze steeds uit te stellen

ook wil ik een betere indeling in mijn huishoud boekje waardoor ik een beter inzicht heb wat rechtstreeks naar kosten voor het huis gaat , daar denk ik aan hypo ,brandverzekering , belastingen enz

verder wil ik in de voeding zien wat er naar ongezonde dingen gaat hieraan denk ik aan snoep chocolade en andere
 ook het verder verbeteren van welke maandelijkse vaste lasten ik tegen kom wil ik aanpassen zeker nog aanvullen
zo staat afrekening van water er nog niet tussen alsook de vuilnisbakken , ziekenfonds zorgverzekering en andere terugkerende kosten

Reacties

  1. Reacties
    1. dit hoop ik ook ,vooral omdat alleen gaan wonen verschillende (nog niet berekende ) kosten gaat meebrengen ,dus liever de doelen wat "laag" zetten en ze halen dan omgekeerd

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021