overzicht 2014

nog enkele dagen en het jaar 2014 is gedaan
2014 is voor mij een leerrijk jaar geweest zo heb ik meer inzicht in de hypotheek en de werking van het financieel systeem

wat waren de doelen die ik voor 2014 had gesteld ?

ik heb eens terug gekeken naar een van de eerste posts op deze blog en dat bleek er maar 1tje te zijn namelijk

op mijn hypotheek een extra aflossing te verrichten van 1500 dit in 2 of 3 keer
dit doel was al een verdubbeling van mijn aflossingen in 2013 (eigenlijk heb ik in nov 2013 besloten om te gaan aflossen wat dan ook is gebeurt in december 2013)

deze doelstelling heb ik ruimschoots overtroffen
ik heb namelijk 4050 euro afgelost (750 in januari , 700 in maart 1650 in juni en 950 in oktober)

samen met de aflossing van december 2013 (750 euro) is het totaal aan vervroegde aflossingen gestegen naar 4800 euro

de totale nog openstaande hypotheek* is momenteel  77747,55 

dit jaar heb ik ook besloten om een extra spaarrekening te openen om extraatjes te storten om met dat bedrag de laatste maanden van de lening af te lossen

de spaarstand op deze rekening is momenteel 180 euro , niet super veel maar zoals het er momenteel voorzit * heb ik dit bedrag ergens in 2037 nodig  dus heb ik nog wel even de tijd om dit bedrag aan te vullen 

wat deze blog betreft ben ik aangenaam verrast wat het aantal bezoekers betreft ,deze blog was grotendeels bedoeld om mezelf te motiveren om verder af te lossen en om makkelijk via internet een overzicht te vinden als ik er met andere over spreek 


*aangezien de herfinanciering waarschijnlijk niet meer in 2014 gaat gebeuren en ik niet weet wat de bank in 2015 ga doen ,neem ik de situatie zoals deze momenteel nog is  

dit was een kort overzicht van 2014 in een volgende post kijk ik vooruit naar 2015 met nieuwe doelen voor dat jaar 

ik wens iedereen nog prettige feestdagen 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021