nieuwsberichtjes

vandaag kwam ik toch 3 tal berichten tegen die me op gevallen zijn,

zo beginnen Vlamingen steeds meer de gratis verzekering gewaarborgd wonen te nemen
wat vind ik wel een goede zaak is ,
deze gratis verzekering neemt een deel van de afbetaling over indien je arbeidsongeschikt bent of onvrijwillig werkloos (voor meer info zie hier) dit gedurende de eerste 10 jaar van je lening

het 2de bericht dat mijn aandacht trok is "de spaarrekening van het jaar"

dit is een vergelijking gemaakt door spaargids.be de website heeft onderzocht op welke spaarrekening je spaargeld het meeste heeft opgebracht ,ze doen dit voor verschillende profielen
zowel voor de Passieve spaarder (persoon die het geld minstens 1 jaar laat staan) en de Dynamische spaarder (personen die het geld minder dan 1 jaar laten staan)

het verschil wordt gemaakt omdat de Dynamische geen recht heeft op de getrouwheidspremie
op die "premie" heb je enkel recht al het geld gedurende 12 maand op een spaarrekening staat , in sommige gevallen kan je de reeds opgebouwde rente meenemen ,maar wat opvalt is dat het verschil in rente tussen de kleinere banken en de grote banken groter dan ooit is , dus vergelijken en veranderen kan de moeite lonen (op € 10000) het verschil loopt op tot meer dan €170 (passieve spaarder) en tot meer dan €100 (dynamische spaarder)

*rente uit het verleden bieden geen garantie op de toekomst*

maar deze bedragen zijn niets waart zeker niet als je weet dat ik net na het vorige artikel deze titel tegen kwam

"Rijkste mensen ter wereld nog wat rijker geworden"

vooral als je weet dat die "wat" rijker toch enkele 10tal miljarden zijn
niet dat ik me echt gelukkig zou voelen met zo'n bedragen op mijn rekening (de bank zou staan springen om mij privé banking en allerlei producten aan te smeren)

ik vond hert gewoon grappig dat het artikel van de spaarrekeningen toch veel groter was dan het artikel van de super rijken ;)

dit was mijn laatste blogje van dit jaar
(of het zou moeten lukken dat de herfinanciering van de hypotheek morgen nog in orde komt dan geef ik nog een update)

dus wens ik jullie allemaal een gelukkig einde van 2014 ,
een goed gezond en zoveel meer goeds in 2015



Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021