wat als? ...grasmaaier

in deze reeks zoek ik wat het me zou kosten om toestellen te vervangen of nieuw aan te kopen:

als 4 de in de rij kijk ik wat een nieuwe grasmaaier me zou kosten:

aangezien er bij mijn huis ook een tuin is die vooral bestaat uit gras , is een grasmaaier echt wel een must ...

de grasmaaier dat ik nu heb is een model dat ik gekregen heb voor mijn verjaardag .. wat de eigenschappen juist zijn weet ik niet echt 

wat zou de eigenschappen zijn die ik graag zou zien bij een nieuwe grasmaaier ?

hij moet elektrisch zijn , dit vind ik handiger dan die benzine maaiers , als is dat een persoonlijke voorkeur , ook zou een Mulching functie zou handig zijn (het versnipperen van gras waardoor deze gewoon als bemesting kan dienen voor je gras )

bij het zoeken naar een geschikt model heb ik gezien dat er al grasmaaiers op batterijen zijn ,maar dat vertrouw ik nog niet echt ,aangezien ik toch zo'n 200 m² gras heb .. en zo midden in de maai beurt stilvallen ,u batterij opladen en verder doen zie ik me nog niet echt doen 
momenteel komt als beste uit de zoektest een grasmaaier van het merk 

WOLF GARTEN AMBITION 42 E

deze is geschikt voor graspleinen tot 400 m² wat zeker genoeg is ook beschikt deze over een groot opvang bak en ook een mulchingfunctie (!) dit vind ik handig omdat de compost hoop wel heel erg snel vol geraakt , ook is het makkelijk om een ander mes op te steken en staat dit merk (volgens de meeste reviews ) gerant voor degelijkheid  deze heeft een prijs van rond de 200 euro 

maar...

eigenlijk "droom" ik wel van zo een robot grasmaaier , je kent ze wel die kleine (meestal ronde) objecten die over het gras rijden terwijl jij rustig een boek leest op het terras ...

ROBOMOW RC302
momenteel vind ik ze nogal prijzig , dit robotje ( ROBOMOW RC302 ) kost zo net geen 900 euro , maar vergeleken met de prijzen die ze vroegen nog geen 4/5 jaar geleden zie ik het toch positief in dat deze toch nog in prijs ga dalen , als deze rond 500 euro zouden komen denk ik wel dat ik het zou overwegen zo een robotje ..

dus eigenlijk maar hopen dat mijn grasmaaier het toch nog een tijdje uithoud ...
zouden jullie eigenlijk een robot maaier overwegen ? waarom wel waarom niet ?

volgende in de reeks is een wasmachine...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021