8..7...

ja het is eindelijk zover het eerste getal van de nog te betalen hypotheek is een 7 ipv een 8
dit komt door de extra aflossing van 1650 en de gewone aflossing van 176

de nog te betalen hypotheek is  79582.27
zoals in een vorige post geschreven is het nieuwe maandbedrag 446.38 (dit is al 21.49 euro minder per maand dan het oorspronkelijke maandbedrag (467.81))

de hypotheek pagina is bijgewerkt en alles is in een mooi tabel gegoten

tot daar het goede nieuws van de hypotheek ..

bij de mail die ik vrijdag naar de bank gestuurd heb ,voor de aflossing had ik ook gevraagd wat eigenlijk het minimum bedrag is voor een extra aflossing het antwoord luide 1250 euro

dit is nogal raar omdat zoals jullie al weten ook aflossingen van 700 en 750 gedaan heb
ik moet zeggen dat de nieuwe contact persoon (na zijn niet motiverende mail) mij niet echt bevalt , ik ga hem in een email toch proberen duidelijk maken dat dit bedrag niet klopt en proberen het minimum rond 500 te krijgen

**

gisteren kwam ik bij het invullen van de belastingen een papier van de hypotheek tegen met hoeveel kapitaal en intrest die ik heb betaalt in het jaar 2013 ik schrok toch dat de intrest stukken hoger is dan het kapitaal , zeker als je weet dat hier al een extra aflossing van 750 euro inzit

nu heb ik het voor 2014 ook al eens berekent ik ga ervan uit dat ik dit jaar geen extra aflossing meer ga doen ,maar door de aflossingen die ik al gedaan heb kun je zien dat ik dit jaar minder rente zal betalen dan kapitaal ... en daar wordt ik blij van

jaar kapitaal intrest
2012 1198,54 1926,97
2013 2871,87 3501,34
2014 5236,34 3333,17


**

nu zijn de rente's op de spaarrekeningen gestort vandaag ,hier een kort overzichtje

op de hypotheek rekening is er 0.34 euro bijgekomen , dit brengt het bedrag op 100.34 ik ga er 9.66 bijstorten om het mooie bedrag van 110 te krijgen 

op de bufferrekening is er 1.50 euro bijgekomen en staat nu op 651.50 hier ga ik 48.5 bijstorten om 700 euro te krijgen

(ja ik hou van ronde getallen)
**de spaarpagina is bijgewerkt ,ook in een tabel , geeft meer overzicht **

zoals je al zal gezien hebben , heb ik in juni niets gespaard ,dit komt deels door de extra aflossing maar ook omdat ik in juli (deze maand ) weinig moet werken door het bouwverlof en dus zal ik in augustus minder inkomen hebben en daarom staat er nu een iets hoger bedrag op de zichtrekening 

de panini stikkers ruilen gaat redelijk goed ik heb er nog 21 nodig voor mijn zus :) ...



Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021