wat als ?... laptop

in deze reeks zoek ik wat het me zou kosten om toestellen te vervangen of nieuw aan te kopen

de eerste in de rij is een laptop ..

de laptop dit ik nu heb is een sony vaio dit model




deze beschikt over een 16.4" scherm
met resolutie van 1920*1040 (full HD)
de harde schijf is een 640 gb
en het geheugen is 4gb
besturingssysteem is 64 bit windows 7 en een
intel i5 processor

dit model heeft me € 1099 inc levering gekost ..



ik heb dit model gekozen vooral voor het scherm, aangezien ik graag film bekijk ook voor het iets duurdere model omdat ik al laptop's heb gehad van +- 700 euro maar die houden het geen 2 jaar uit :( dit model is momenteel al 3 jaar oud en ik gebruik hem nog met volle tevredenheid ...

maar ooit zal hij niet meer werken en dan moet ik hem vervangen ,

wat moet de nieuwe laptop zeker hebben ?

  • een hd scherm  
  • 15 " scherm of groter(ik neem hem niet veel mee dus is gewicht en grote spelen niet zo'n belangrijke rol 
  • aparte nummers gedeelte  aangezien ik nogal veel met getallen werk ;)
  • indien mogelijk een verlicht toetsenbord 
  • intel I5 of I7 processor 
  • waarvan het ram geheugen hoger is dan 4
  • prijs niet hoger dan 1100
ik heb gekeken op de website http://www.laptopshop.be/ aangezien mijn vorig model er ook van kwam en ik heel tevreden ben over de service , dit toestel was binnen de 24 uur geleverd (en het was om 22.30 bestelt ) na het zoeken op deze site heb ik een mogelijk moddelletje gevonden namelijk:


LENOVO IDEAPAD Z510


deze voldoet aan al mijn punten 
  • een hd scherm  (ok)
  • 15 " scherm of groter(ik neem hem niet veel mee dus is gewicht en grote spelen niet zo'n belangrijke rol (ja namelijk 15.6")
  • aparte nummers gedeelte  aangezien ik noal veel met getallen werk ;) (is voorzien)
  • indien mogelijk een verlicht toetsenbord (ja :))
  • intel I5 of I7 processor ( I7 )
  • waarvan het ram geheugen hoger is dan 4 (ja ,namelijk het dubbele 8gb)
  • prijs niet hoger dan 1100 (ook dit is in orde namelijk 899)
deze zoektocht stelt me wel tevreden , zo kun je zien dat je voor een lagere prijs een betere laptop hebt (betere processor, meer geheugen en vooral een verlicht toetsenbord ) maar ik hoop dat mijn laptop het hier nog een tijdje uithoud en dat ik hem niet snel hoef te vervangen 

volgende in de reeks wat als? 
is een tv 

heb je zelf nog suggesties voor deze reeks ? laat het me weten  


Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021