wat als? ...gsm

in deze reeks zoek ik wat het me zou kosten om toestellen te vervangen of nieuw aan te kopen:

als 3 de in de rij kijk ik wat een nieuwe gsm me zou kosten 

ik heb momenteel nog een "ouderwets" gsm dat zijn werk nog heel erg goed doet en ik hoop dat dit nog wel even duurt ...
het is een Nokia 2330 classic :

deze gsm heeft me 49 euro gekost
de rede dat ik voor deze gsm gekozen heb was dat ik ervoor enkele duurdere gsm's heb gehad en dat deze niet echt lang hebben meegegaan ook omdat deze een lange tijd kan op een lading ook redelijk stevig omdat ik in de bouw werk en kan heel goed tegen stof

maar stel dat deze gsm toch stuk zou gaan (deze is gekocht in september 2010)

welke gsm zou ik nemen?

eigenlijk heb ik nog een vervang gsm liggen die ik kan gebruiken die ouder is dan bovenstaand model ,ik had deze gsm enkele maanden voor de gsm die ik nu heb dit komt omdat deze gsm verloren was (in de cinema) en pas na een paar maanden is deze gsm terug gekeerd naar mij
het is een iets duurdere gsm namelijk

een Nokia supernova 7210

deze gsm doet het ook nog fantastisch en ik zal deze eerst gebruiken voor ik een nieuwe ga kopen
dus op de vraag wat mijn eerst volgende gsm zal kosten is eigenlijk heel simpel

0 euro ;)

ik hoop toch dat ik nog een tijdje met deze de gsm ook zal kunnen doen

waarom koop ik geen smartphone ? 

eigenlijk om verschillende redenen eerst en vooral gaat de batterij maar enkele uren ,soms wel 24 uur , mee en ik wil niet elke dag de gsm moeten opladen ook de kostprijs is een struikelblok net als de stevigheid
kortom als ik me de eerste jaren nog een gsm koop gaat de voorkeur eerder uit naar een gewone gsm met lange batterijduur en hoop ik stiekem dat de smartphones goedkoper worden en de batterij langer meegaat

de volgende in de reeks wat als is een grasmaaier

Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021