1juni

het jaar gaat toch snel voorbij ,we zitten al bijna halverwege tijd om eens een overzichtje te maken

met de hypotheek gaat het momenteel zijn gewone gangetje deze maand is er terug 455.62 euro van de rekening gegaan waarvan 179.04 kapitaal en 276.58 rente

hierdoor zakt het nog af te lossen bedrag naar  81408.27 en voor het eerst heb ik meer rente "gewonnen" dan ik heb moeten betalen bij de vervroegde aflossingen al zal dit volgende maand terug omgekeerd zijn als ik nog een extra aflossing ga doen

ik denk er aan om zo'n 1650 (ja dat is meer dan ik in de vorige post had laten blijken) dit komt vooral omdat ik nog een paar meevallers had deze maand

zo ben ik mensen gaan helpen met een verhuis en die wouden betalen ook al had ik gezegd van niet en ik dacht toen ik thuiskwam dat ze dit snel aanvaard hadden , niet dus , wat vond ik 's avonds in mijn jas , juist ja 100 euro dus dit geld komt bij mijn andere meevallers die ik deze maand op mijn zichtrekening zal zetten en die kan dan gebruikt worden voor de aflossing ...

als de bank deze aflossing aanvaard zal het bedrag die nog openstaat onder de 80'000 euro gaan ...
(ik moet zeggen dat vele bloggers gelijk hebben , aflossen is verslavend , al hoor je er hier in belgie weinig van ,geen huizencrisis denk ik dan ....)

het vakantie geld is ook gestort zoals ik verwacht had zo'n 3250 euro  waarvan dus een deel voor de aflossing , al ben ik mei met een schone reserve op de lopende rekening doorgekomen ,die zal ik nodig hebben in augustus aangezien ik in juli maar 9 dagen mag/moet werken ,en dan mag ik genieten van het bouwverlof ... voor zo'n maanden is het handig als je vaste lasten laag liggen ....

de brandverzekening is deze maand gestegen in prijs (de bank had op voorhand dit wel mogen aankondigen ) van 27.95 naar 29.00 geen ramp maar toch (12X1.05=12.60)

juni is ook de maand dat de schuld/saldo verzekering moet betaalt worden , dit zal normaal 132.04 moeten zijn ,tenzij ze de vervroegde aflossingen in rekening brengen , al staat in het contract dat de eerste 3 jaar het vaste premies zijn ...

de panini stikkers gaan hier ook vlot van de hand ik heb er al zo'n 90 tal kunnen ruilen (mijn zus is blij :-) )

en ook hebben we kunnen stemmen deze maand ,wij belgen wachten vol spanning op onze nieuwe regeringen .... al hebben we er al ervaring mee met wachten ...

ik wens iedereen nog een prettige zondag en geniet van jullie dag ...

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021