februari

de maand februari zit er eens op tijd voor een overzichtje
zoals je al in mijn vorige blog kon lezen is deze maand een dure maand geweest :-(
de totale uitgaven deze maand zijn 1800 euro (zonder te sparen)

hypo
het grootste deel ging zoals altijd naar de hypotheek 459.51
(door de extra aflossing in januari is dit nu 4.15 euro minder )

energie
voor energie (die ik betaal voor 2 huishoudens) was deze maand een grote tegenvaller (!!)
er waren 2 eindafrekeningen , ene voor gas (bij te betalen +99,10) en elek (bij te betalen +112.44)
wat het totaal bracht op 330,89

boodschappen
deze zijn ongeveer rond het gemiddelde van 80 euro voor de dagelijkse benodigd heden
daarbij komt dat ik eens kippeneten ben gaan halen (15.10 voor 25kilo) ook voor mijn moeder kaarsjes omdat ze er zo gelukkig van wordt (18.99) ook ben ik deze maand spaarlampen gaan kopen (16.25) deze stonden gelukkig in promotie ik probeer altijd zoveel mogelijk mijn voorraadje op te maken , maar in de badkamer is er een andere armatuur waarvoor enkel smalle lampen met e27 erin kunnen :(

andere
voor de betalingen ,deze voor ik direct in met een memo datum bij internet bankieren dit om de zede dat je een kleine rente krijgt op de zichtrekening ,maar in het huishoud boekje schrijf ik deze direct af zodat ik niet in het rood ga (we zullen op het einde van het jaar zien hoeveel cent me dit heeft opgeleverd )
kleine meevaller was dat ik eieren heb kunnen verkopen die toch 6 euro opbrachten
ook is de (verplichte) zorg verkering toegekomen 25 euro
(deze is voor een fonds als je ooit zwaar hulpbehoevend wordt )

vooruitblik
ik hoop dat maart een iets mindere dure maand wordt al heb ik hier een rekening liggen van bijna 250 euro voor belastingen op onroerend goed deze wordt berekent op de ki (voor nederlanders vergelijk het met woz waarde) de ki word vastgelegd als je huis gebouwd wordt en (in tegenstelling tot de woz waarde) kan deze enkel stijgen omdat er altijd de index wordt op toegepast
(indien er hier een fout inzit mag je het me steeds zeggen)



Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021