welkom

welkom om mijn blog "bespaarvarkentje"
een samentrekking van (be)sparen en spaarvarkentje

wie ben ik? 

ik ben een man van 27 jaar uit België
ik werk in een schrijnwerkers bedrijf (fulltime)en ik heb
een bijverdienste in de horeca (kleine 10 uur per maand)
voorlopig woon ik nog thuis tot de werken aan mijn huisje grotendeels gedaan zijn
( de belangrijkste werken zoals elek gas en water)

wat is de bedoeling van deze blog ?

ik ga hier de standen van mijn hypotheek posten om andere mensen een idee te geven wat de mogelijk heden zijn van vervroegt aflossen en dat dit ook mogelijk is met een gemiddeld (relatief laag als ik andere blogs en lonen zie ) inkomen

ook zal ik hier af en toe items uit het nieuws die mij opvallen posten 

waarom wil ik vervroegt aflossen?

vooral omdat ik de totale rentelast die ik na 25 jaar zou betalen relatief hoog vind ook omdat ik nog boven de maximale korf voor belastingaftrek zit  (jaarlijkse aflossing zit nu rond de 5560 euro)

ook ben ik van mening dat het makkelijker is om tegenslagen op te vangen als de totale maandelijkse lasten lager zijn

dit is een korte samenvatting van wie ik ben waarvoor de blog dient


tips en suggesties zijn altijd welkom


Reacties

Populaire posts van deze blog

Passief inkomen van december 2021

Overzicht sparen/investeringen juni/juli 2021

Passief inkomen van april 2021